De eerste week - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Caro Ruyter - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Caro Ruyter - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Caro

21 September 2014 | Spanje, Huelva

Hola a todos!

Ik heb mezelf voorgenomen een blog bij te gaan houden gedurende de komende vijf maanden dat ik in Huelva mijn minor volg. Op deze manier kan ik jullie allemaal een beetje op de hoogte houden wat ik hier doe en hoe mijn leven er hier aantoe gaat. Ik ga mijn best doen dit bij te houden en jullie zo nu en dan een verhaaltje te schrijven.

Op het moment dat ik dit aan het typen ben zit ik in de bus van Sevilla naar Huelva. Ik ben namelijk vanochtend vanuit Eindhoven Airport om 10.00 uur vertrokken naar Sevilla. Zoals de meesten al weten vond ik de laatste dagen in Nederland maar gek en had ik totaal nog geen besef dat ik voor vijf maanden zou gaan studeren in Spanje. Dus vijf maanden (voor het eerst) op mezelf wonen en alles wat daarbij komt kijken en dus ook vijf maanden niet in mijn vertrouwde omgeving bij familie en vrienden. Maaaar... Toch vertrok ik dan vanochtend, zenuwachtig maar nog steeds gek. Mama bracht me samen met Lisa en opa naar het vliegveld, en ook Amber kwam me uitzwaaien! Na een tijdje in de rij te hebben gestaan om mijn koffers in te checken, bleek dat ik 33 kilo had en dus 3 kilo te veel. De zeikerds bij Ryanair bezorgden me dus nog lekker even wat extra stress. Maar goed, een paar spulletjes in mijn handbagage, extra jasje onder mijn arm en helaas toch ook wat aan mama mee terug moeten geven. Doordat dit allemaal wat langer duurde moest ik dus eigenlijk meteen door naar de Douane en daarna boarden. Afscheid nemen van mama, Lisa, opa en Amber liet me inmiddels wel meer beseffen dat ik niet even een paar weekjes op vakantie ga. Maar ik moet toegeven, ik vind het nog steeds allemaal maar gek..

De vlucht ging verder prima! Toen ik in het vliegtuig zat kon ik eindelijk mijn cadeautje openmaken wat ik van Amber en Maartje had gekregen op mijn afscheidsfeestje: THE BIG FAT GOODBYE CARO SEE YOU SOON BOOK. Echt super leuk! Eerst heb ik me doodgelachen om de to-do-list die er voor in is geplakt. Ik ga mijn best doen hahaha..... Verder is het boekje gevuld met allemaal lieve verhaaltjes en foto's van vrienden, vriendinnen en familie. Het deed me echt goed om allemaal te lezen en ik weet zeker dat ik er nog vaak terug in zal kijken! Daarna heb ik toch maar even mijn ogen dicht gedaan, want ik had 's nachts niet heel veel uurtjes geslapen. Zenuwen, inpakstress, twijfelen, je kent het wel.. Of niet, dan ligt het gewoon aan mij haha! Voor ik het wist was ik al op het vliegveld van Sevilla. Vanuit daar ging ik met mijn twee koffers en zware handbagagetas met de bus naar Sevilla zelf om bij een groot busstation de bus te pakken naar Huelva. Hier merkte ik al meteen dat Spanjaarden het vertikken om Engels te praten. Ja, ik moet nog even inkomen met mijn Spaans.. Maar ik had al snel gevonden waar ik naartoe moest en hoefde gelukkig maar tien minuutjes te wachten op de bus. Ik had trouwens verwacht dat de trein sneller zou zijn, maar dat is hier niet, zover ik dat begreep.

Oke, jullie denken misschien waarom lezen we dit nu pas als ze dit de eerste dag al heeft getypt.. Ik begon heel enthousiast, maar door de drukke eerste dagen ben ik een beetje afgezwakt haha. Dus ik ga ik het kort nog even vertellen hoe de eerste week is verlopen!

De eerste vijf nachten had ik gepland om in een hostel te slapen, zodat ik hopelijk genoeg tijd had om in die dagen een kamer te zoeken. Zondagochtend kon ik al meteen naar kamers gaan kijken en dat heb ik dus ook gedaan. Een van de kamers zag er echt super goed uit, verzorgd en van heel veel voorzien, maar wel echt een eindje van 'the place to be'. Dus ik besloot er nog even over na te denken. In de middag ontmoette ik een Italiaanse jongen die ook in het hostel verbleef, daarmee ben ik wat gaan eten. Ik blijf me verbazen over hoe goedkoop het hier is of kan zijn. Tapas of een mini sandwich kostte daar nog geen euro, net als een glas Tinto de Verano voor 90 cent. Dat is een soort Sangria maar dan een eenvoudige variant, de rode wijn aangelengd met Fanta of bitter lemon. Erg populair hier! Aan het eind van de middag had ik via Facebook met een Duits meisje afgesproken, Tina, aangezien zij ook alleen was en de stad een beetje wilde verkennen. We zijn gezellig wat gaan drinken en daarna andere Erasmus studenten ontmoet. De volgende dag ging ik weer op kamerjacht, dit keer met Simon, een Nederlandse jongen die hier zijn hele opleiding doet en al een jaar in Huelva heeft gewoond. Nou heel veel kamers gezien, maar het meeste was zo vies en oud. Spanjaarden lopen echt met heeel veel dingen achter. Even een momentje van besef dat we het in Nederland toch wel echt goed hebben. Maar dus geen succes en ik werd er een beetje bang van, omdat waarschijnlijk alles zo zou zijn. De eerste kamer die ik zag bleef in mijn hoofd hangen, dus besloot die huisbaas maar te bellen. Op datzelfde moment stuurde Simon me foto's van andere kamers, waar ik wél enthousiast van werd. Daar konden we dinsdag gaan kijken. Dus dinsdags weer een lange dag met kamers kijken. Uiteindelijk met succes! We vonden een schoon en voor Spaanse begrippen modern appartement, hartje centrum. Er moest alleen nog een derde persoon bij, maar dat moest geen probleem zijn. Dus woensdag alles geregeld en donderdag erin! Ondertussen vroegen we of Tina niet bij ons wilde komen wonen, dat wilde ze wel maar ze had al een kamer. Maar ze heeft iemand anders kunnen regelen die haar kamer wil, dus Tina woont nu ook bij ons! Dus zij woont er nu ook sinds donderdag. We moesten nog wel wat spulletjes kopen als een prullenbak, kleerhangers, poetsspullen etc. Hier hebben ze op elke hoek van de straat een Chinese Bazaar, ja die Chinezen zitten echt overal, maar goed zij hebben dus bijna alles en spotgoedkoop. Vergelijkbaar met de Action, maar dan erger haha. En verder hebben ze ook een Primark, dus daar heb ik beddengoed en handdoeken gehaald. Helemaal top. Ben echt blij met het appartement en dat ik nu met Simon en Tina samenwoon voor de komende vijf maanden! De locatie is echt perfect, naast een ijssalon trouwens (!), en samen met leuke mensen. Het is dus toch nog goedgekomen de zoektocht naar een kamer. Nu kan mijn leven in Huelva écht beginnen haha. Ik heb nog geen wifi in het nieuwe appartement, dus kan dit dus ook nog niet posten, wat betekent dat het dus nog een paar dagen langer duurt voordat jullie dit lezen haha. Sorry...

Naast al het zoeken naar een kamer heb ik ondertussen ook van het lekkere eten en het weer genoten. Ook al is het weer wel wat minder deze week, af en toe veel bewolking en ook al regen gehad. Maar de temperatuur blijft goed, zo rond de 30 graden overdag. 's Avonds koelt het wel redelijk af. Verder heb ik de winkels ook al ontdekt! Naast de winkels in het centrum hebben ze aan de rand van de stad ook een groot shopping center :-) En ja ik heb ook al wat gekocht haha. Dat is trouwens de enige keer dat je een bus nodig hebt hier, omdat het wat verder weg is, maar de rest is allemaal op loopafstand, dus dat is prima! Huelva bevalt me tot nu toe goed, het is niet mega groot maar gewoon prima. Er zijn leuke winkels, je kunt er lekker eten en alles is op loopafstand. Mijn oriëntatiegevoel wordt ook steeds beter, want de eerste dagen was het wel een beetje een doolhof haha. Vrijdagavond had de studentenorganisatie voor Erasmus een city tour georganiseerd, een culturele tour door de stad met minimaal 100 studenten, niet echt een succes haha.. De inhoud heb ik niet echt meegekregen, maar het was gezellig en heb nieuwe mensen leren kennen. Daarna zijn we met een paar meiden wat tapas gaan eten. Na het eten besloot iedereen naar huis te gaan. Zaterdag organiseerde de studentenorganisatie een tripje naar een typisch Andalusische Feria, daar ben ik met een deel van de andere studenten naartoe gegaan. Het was eigenlijk gewoon een kermis, maar heel anders dan in Nederland. In Nederland heb je juist veel attracties en minder gelegenheden om te drinken en te dansen. Hier hebben ze misschien vijf attracties, waar niemand ingaat, en voor de rest alleen maar kleine tentjes met muziek waar mensen drinken en dansen. Wat vooral erg opvallend en leuk was, was dat iedereen heel apart en typisch Spaans gekleed was. Overdag waren er veel Spanjaarden te paard en heel netjes gekleed in soort van kostuums. 's Avonds was het ontzettend druk en heel veel Spaanse vrouwen en meisjes droegen typische Flamenco jurken, erg leuk om te zien!! Maar je zag wel dat het een heel ander deel van de bevolking was dan de gemiddelde Spanjaard, wat denk ik vergelijkbaar is in Nederland. We hebben hier dus wat rondgelopen, het typische Spaanse drankje van daar “Robujito” gedronken en 's avonds gedanst. Rond 2 uur 's nachts gingen we weer met de bus terug, en omdat het wel een eindje rijden was lag ik eindelijk om 5.15 in mijn bed! Maar het was een leuke middag en avond met de andere studenten en vooral ook om dit een keer meegemaakt te hebben. En vandaag, zondag, is het Lazy Sunday voor mij :-)

Nou, dit was mijn eerste week in Huelva! Het is voor mijn gevoel echt voorbij gevlogen!! Er zaten wat stressmomenten tussen bij het zoeken naar een kamer, maar tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin hier. Nu heb ik mijn eigen plekje en al leuke mensen ontmoet. Vanaf morgen start de introductieweek, ik ben benieuwd en laat jullie weten hoe het was! :-)

Liefs, Caro

  • 21 September 2014 - 23:01

    Brigitte Steur:

    Geweldig om jouw avontuur op deze manier te kunnen volgen!

  • 22 September 2014 - 15:38

    José Van Boxtel:

    Hoi Caro
    Wat een ervaring zeg ben super trots op je,geniet er lekker van deze leerzame periode..
    Leuk je zo te kunnen volgen...
    Wacht alweer op je volgende reis verslag..
    Heel veel liefs en succes
    Groetjes José xxx

  • 22 September 2014 - 20:15

    Mieke Thijssen:

    Klinkt allemaal goed meisje, nu je je eigen plekje hebt kan het avontuur echt beginnen. Liefs Mieke

  • 22 September 2014 - 20:15

    Mieke Thijssen:

    Klinkt allemaal goed meisje, nu je je eigen plekje hebt kan het avontuur echt beginnen. Liefs Mieke

  • 22 September 2014 - 20:15

    Mieke Thijssen:

    Klinkt allemaal goed meisje, nu je je eigen plekje hebt kan het avontuur echt beginnen. Liefs Mieke

  • 23 September 2014 - 21:12

    Michiel:

    Hey Caro,

    Super fijn dat je mij deze link hebt gegeven en dat ik zo jouw avontuur kan meebeleven.
    Veel plezier en geniet!!


  • 14 Oktober 2014 - 23:43

    Brigitte:

    Hahaha, mooi voornemen Caro! Te druk met leuke dingen en een beetje studeren?

    Lieve groetjes,
    Tante B

  • 23 Oktober 2014 - 17:37

    Els:

    Hoi Caro,

    Leuk reisverslag en fijn dat je het goed maakt.
    Geniet van de tijd daar.
    Liefs Els

  • 04 December 2014 - 13:59

    Els:

    Caro, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een gezellige dag (avond ) van.

    Groetjes Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Actief sinds 20 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1408
Totaal aantal bezoekers 2883

Voorgaande reizen:

13 September 2014 - 31 Januari 2015

Minor in Huelva

Landen bezocht: